Veriu.info
  • Ballina
  • Lajme
  • HULUMTIME
  • Sport
  • Ekonomi
  • ShowBiz
  • Lifestyle
  • Ndryshe
  • Opinione
  • Tech
  • Kuriozitete
  • Impresum
Nuk u gjet asgjë!
Të gjitha rezultatet
Veriu
  • Ballina
  • Lajme
  • HULUMTIME
  • Sport
  • Ekonomi
  • ShowBiz
  • Lifestyle
  • Ndryshe
  • Opinione
  • Tech
  • Kuriozitete
  • Impresum
Nuk u gjet asgjë!
Të gjitha rezultatet
Nuk u gjet asgjë!
Të gjitha rezultatet
Veriu

Dieta mesdhetare mund të ndihmojë në luftën kundër kancerit, tregon një studim i ri

17/12/2025 - 18:16
në Lifestyle, Ndryshe
A A
Dieta mesdhetare mund të ndihmojë në luftën kundër kancerit, tregon një studim i ri
Shpërndaje në FacebookShpërndaje në Whatsapp

Personat që kanë kaluar kancerin dhe ndjekin me përpikëri një dietë të tipit mesdhetar mund të jetojnë më gjatë sesa ata që nuk e ndjekin, sugjeron një studim i ri shkencor.

Hulumtimi zbuloi se respektimi i dietës mesdhetare – e pasur me fruta, perime, drithëra të plota, bishtajore, peshk dhe vaj ulliri – lidhet me një rrezik më të ulët vdekshmërie tek njerëzit që janë diagnostikuar me kancer.

Duke shkruar në revistën **European Heart Journal**, studiuesit theksojnë se këto gjetje i shtohen provave gjithnjë në rritje se të njëjtat zakone jetese që mbrojnë zemrën mund të përmirësojnë edhe mbijetesën pas kancerit.

Analiza u bazua në të dhëna nga **779 të rritur italianë** me histori kanceri, pjesë e studimit afatgjatë *Moli–sani*, i zhvilluar në jug të Italisë. Pjesëmarrësit u ndoqën për një periudhë mesatare prej rreth **14 vitesh**.

Në fillim të studimit, shëndeti i tyre u vlerësua përmes indeksit **Life’s Simple 7 (LS7)**, një sistem vlerësimi i zhvilluar nga Shoqata Amerikane e Zemrës për të matur shëndetin kardiovaskular.

Ky indeks përfshin shtatë faktorë të modifikueshëm: duhanpirjen, aktivitetin fizik, dietën, indeksin e masës trupore (BMI), tensionin e gjakut, kolesterolin total dhe nivelin e sheqerit në gjak.

Në kuadër të LS7, dieta vlerësohet sipas udhëzimeve të përgjithshme të ushqyerjes së shëndetshme – si konsumimi i bollshëm i frutave dhe perimeve, zgjedhja e ushqimeve të pasura me fibra, përfshirja e peshkut dhe kufizimi i kripës dhe pijeve me sheqer – pa u fokusuar në ndonjë dietë specifike me emër.

Gjatë periudhës së ndjekjes, **269 pjesëmarrës ndërruan jetë**. Prej tyre, 141 vdekje u shkaktuan nga kanceri, 67 nga sëmundjet e zemrës dhe 54 nga shkaqe të tjera, përfshirë sëmundjet respiratore, cerebrovaskulare dhe neurodegjenerative.

Kur studiuesit zëvendësuan vlerësimin e përgjithshëm të dietës në LS7 me një indeks që matte sa afër ishte dieta e pjesëmarrësve me modelin mesdhetar, përfitimet u bënë më të qarta.

Personat që ushqeheshin më afër dietës mesdhetare kishin **15–20% më pak rrezik për vdekje**, në varësi të shkakut.

Dieta mesdhetare është lidhur prej kohësh me rrezik më të ulët për sëmundje të zemrës dhe vdekje të parakohshme në popullatën e përgjithshme. Ky studim sugjeron se përfitimet e saj mund të shtrihen edhe tek personat që jetojnë me kancer ose pas tij.

Në një plan më të gjerë, studiuesit zbuluan se **shëndeti i përgjithshëm kardiovaskular**, i matur përmes indeksit të plotë LS7, ishte fort i lidhur me mbijetesën pas kancerit.

Pjesëmarrësit me shëndet kardiovaskular “ideal” (rezultat LS7 nga 10 deri në 14) kishin **38% më pak rrezik për vdekje nga çdo shkak** krahasuar me ata me shëndet të dobët kardiovaskular (rezultat LS7 nga 0 deri në 6), edhe pas marrjes parasysh të moshës, gjinisë, llojit të kancerit, trajtimit, sëmundjeve të mëparshme të zemrës dhe faktorëve socialë.

Analiza tregoi gjithashtu një lidhje graduale: **çdo rritje me një pikë në rezultatin LS7 shoqërohej me një ulje prej 10% të vdekshmërisë nga kanceri**.

“Studimi ynë tregon se një indeks i bazuar në faktorët klasikë të rrezikut kardiovaskular, tashmë i validuar në popullatën e përgjithshme, mund të parashikojë mbijetesë më të mirë edhe tek personat me histori kanceri,” tha Marialaura Bonaccio, autorja kryesore e studimit dhe studiuese në Njësinë e Epidemiologjisë dhe Parandalimit të IRCCS Neuromed.

Këto gjetje mbështesin idenë se kanceri dhe sëmundjet kardiovaskulare ndajnë mekanizma biologjikë të përbashkët – një teori e njohur si hipoteza e “tokës së përbashkët”.

Për ta eksploruar këtë, studiuesit analizuan tregues në gjak të lidhur me inflamacionin, ritmin e zemrës dhe nivelin e vitaminës D. Së bashku, këta faktorë shpjegonin **më shumë se gjysmën** e lidhjes së vëzhguar mes stilit të shëndetshëm të jetesës dhe rrezikut më të ulët të vdekshmërisë.

Inflamacioni kronik i shkallës së ulët përbënte gati **një të pestën** e kësaj lidhjeje. Ritmi i zemrës në gjendje pushimi shpjegonte rreth **30%** të lidhjes me vdekshmërinë totale dhe atë nga kanceri, ndërsa niveli i vitaminës D luante gjithashtu një rol të rëndësishëm.

Studiuesit krahasuan gjithashtu rezultatet tek personat që kishin kaluar kancerin me mbi **21,000 pjesëmarrës pa histori kanceri** nga i njëjti studim.

Lidhja mes shëndetit kardiovaskular të lidhur me stilin e jetesës dhe vdekshmërisë ishte e ngjashme në të dy grupet, duke sugjeruar se të njëjtët faktorë rreziku kanë rëndësi pavarësisht historisë së kancerit.

Megjithatë, autorët theksojnë se studimi **nuk provon shkak–pasojë**. Vlerësimi i stilit të jetesës dhe shëndetit kardiovaskular u bë në vizitën fillestare të studimit, mesatarisht **8.4 vite pas diagnostikimit të kancerit**, çka do të thotë se personat me forma më agresive të sëmundjes mund të mos jenë përfshirë.

Sidoqoftë, studiuesit theksojnë se rezultatet përforcojnë rëndësinë e dietës dhe zakoneve të shëndetshme – përfshirë aktivitetin fizik, shmangien e duhanit dhe kontrollin e peshës – në kujdesin afatgjatë të të mbijetuarve nga kanceri.

Ata shtojnë se këto gjetje mbështesin qasje më të integruara në parandalim dhe ndjekje mjekësore, duke lidhur trajtimin e kancerit me shëndetin kardiovaskular brenda fushës në rritje të **kardio–onkologjisë**. /GazetaExpress/

JU REKOMANDOJMË

Ekspertët paralajmërojnë për vapë ekstreme në Botërorin 2026: Masat aktuale janë të pamjaftueshme

Ekspertët paralajmërojnë për vapë ekstreme në Botërorin 2026: Masat aktuale janë të pamjaftueshme
09/06/2026 - 20:54

Shkencëtarë dhe organizata ndërkombëtare kërkojnë masa më të forta mbrojtëse për lojtarët dhe tifozët gjatë Botërorit në SHBA, Kanada dhe Meksikë. Ekspertë të klimës, mjekësisë sportive dhe performancës...

Më shumëDetails

Studim: Ozempic dhe barna të ngjashme mund të ulin rrezikun e kancerit të gjirit deri në 30%

Studim: Ozempic dhe barna të ngjashme mund të ulin rrezikun e kancerit të gjirit deri në 30%
04/06/2026 - 11:05

Gratë me mbipeshë ose obezitet që përdorin barna të grupit GLP-1, si Ozempic, Wegovy apo Zepbound, mund të kenë rrezik më të ulët për zhvillimin e kancerit të...

Më shumëDetails

Kim Jong Un inspekton centralin e ri bërthamor, planifikon rritje ekspondenciale të prodhimit

Kim Jong Un inspekton centralin e ri bërthamor, planifikon rritje ekspondenciale të prodhimit
04/06/2026 - 11:04

Koreja e Veriut po vazhdon të zgjerojë kapacitetet e saj bërthamore, ndërsa vlerësohet se zotëron material të mjaftueshëm për të prodhuar deri në 90 koka bërthamore dhe ka...

Më shumëDetails

Pse na dridhet syri? Ja çfarë e shkakton tikun nervor

Pse na dridhet syri? Ja çfarë e shkakton tikun nervor
02/06/2026 - 18:07

Tiku nervor i syrit ka të bëjë me pulsime të shpeshta që prekin njërin sy, të cilat i ka përjetuar shpesh shumica prej nesh. Dridhja e syrit është...

Më shumëDetails

“E kuptova që ishte ai kur pashë kamerat”- Shpëtoi jetën e Schumacher, flet pas 12 vitesh piloti i helikopterit

“E kuptova që ishte ai kur pashë kamerat”- Shpëtoi jetën e Schumacher, flet pas 12 vitesh piloti i helikopterit
30/05/2026 - 19:11

Pas më shumë se një dekade heshtjeje, piloti i helikopterit që transportoi legjendën e Formula 1, Michael Schumacher, drejt spitalit pas aksidentit të rëndë në ski, ka rrëfyer...

Më shumëDetails

Arabia Saudite shpall përfundimin me sukses të Haxhit me mbi 1.7 milionë pelegrinë për vitin 2026

Arabia Saudite shpall përfundimin me sukses të Haxhit me mbi 1.7 milionë pelegrinë për vitin 2026
29/05/2026 - 20:13

Arabia Saudite ka njoftuar përfundimin me sukses të sezonit të Haxhi për vitin 2026/1447 sipas kalendarit hixhri, duke deklaruar se një sistem i integruar sigurie, organizimi dhe shërbimesh...

Më shumëDetails

Më të lexuarat në 24 orët e fundit

  • Arrestimi i ish-ushtarit të UÇK-së, Konjufca kërkon lirimin e menjëhershëm të tij

    Në prag të zgjedhjeve, Konjufca firmosi poste diplomatike për familjarë të zyrtarëve të PDK-së

    181 Shpërndaje
    Shpërndaje 72 Tweet 45
  • 100 eurot për punëtorët e sektorit privat, Azemi jep lajmin e shumëpritur!

    110 Shpërndaje
    Shpërndaje 44 Tweet 28
  • Në këtë link mund t’i përcillni rezultatet preliminare të zgjedhjeve

    512 Shpërndaje
    Shpërndaje 205 Tweet 128
  • Këta janë 20-të kandidatët e LDK-së që po marshojnë drejt Kuvendit

    162 Shpërndaje
    Shpërndaje 65 Tweet 41
  • Xhamat e errët në vetura, Gjykata Supreme del me vendim: Ndalimi i paligjshëm

    100 Shpërndaje
    Shpërndaje 40 Tweet 25

Të gjitha të drejtat janë të rezervuara.

Privacy Policy

© 2023 Veriu.info

Nuk u gjet asgjë!
Të gjitha rezultatet
  • Ballina
  • Lajme
  • HULUMTIME
  • Sport
  • Ekonomi
  • ShowBiz
  • Lifestyle
  • Ndryshe
  • Opinione
  • Tech
  • Kuriozitete
  • Impresum

© Veriu.info

Veriu.info përdor cookies. Duke vijuar me hapjen e kësaj faqe, ju bini dakord me kushtet për përdorimin e cookies. Më shumë